Írta: SzabadosGabor 2009. nov. 2. 11:27
A magyar sport gazdasági-jogi kérdései között számos olyan akad, amelyben nehéz közvetlen külföldi mintát követni, mert sok minden nem vihető át egy az egyben a magyar viszonyokra.
A futballhuliganizmusra mintát mindenképpen találunk, hiszen elég csak megnézni, hogyan fogtak neki a kérdésnek Angliában húsz évvel ezelőtt – a kérdés az, hogy Magyarországon eddig mindez miért nem került át a gyakorlatba. (Hogy a téma miért éppen most jutott eszembe, talán nem szorul magyarázatra.)
Ehhez először tekintsük át dióhéjban, hogy mi is történt Angliában.
A nyolcvanas évek brit stadionkatasztrófáit követő Taylor-jelentés elsősorban az állóhelyek megszüntetését és az alkoholárusítás betiltását eredményező ajánlásokról ismert. (Voltak egyéb érdekesek is, például hogy rendezzék a meccseket kora délután, hogy előtte kevesebb lehetősége legyen a szurkolóknak a stadionon kívüli alkoholfogyasztásra.) De a huliganizmushoz igazán azok a törvényjavaslatok kapcsolódnak, amelyeket 1991-ben el is fogadott a londoni parlament: ezek szerint büntetőtörvénykönyvbe ütköző cselekedet lett a stadionokban tárgyaknak a pályára vagy más szurkolók felé dobálása, sértő vagy rasszista rigmusok skandálása, valamint az illetéktelen játéktérre lépés.
Nem a klubok hatáskörébe tartozik tehát, hogy az ilyen eseteket hogyan szankcionálják, hanem a bíróságok döntenek a stadionból való kitiltástól a letöltendő börtönbüntetésig terjedő ítéletekről.
A végrehajtáshoz megfelelő eszközöket is biztosítottak: a stadionokban kötelező olyan biztonsági szoba kialakítása, ahonnan a szintén kötelező zártláncú kamerarendszer felvételei alapján irányítható az elkövetők kiemelése. Az ehhez szükséges infrastrukturális háttér kialakítását ugyanabból a – szerencsejáték-bevételekhez kötődő – központi alapból támogatták, amely a teljes körű stadionrekonstrukciókhoz nyújtott segítséget a kluboknak. A brit bűnügyi hírszerzőszolgálaton belül ugyanekkor létrejött a futballhírszerzési egység, amelynek feladata a veszélyes huligánok felderítése és azonosítása lett.
Emellett szintén törvényi erő tette lehetővé, hogy a bíróságok által a stadionokból kitiltott személyek tartózkodási helyét meccsidőpontban ellenőrizzék, illetve a válogatott külföldi szereplései alkalmával a veszélyesnek tartott elemek kiutazását megakadályozzák.
Mindez persze viszonylag jól ismert nálunk is, mégsem sikerült hasonló lépéseket tenni. Van ugyanis egy fontos különbség. (Már túl azon, hogy nálunk megvalósítható lenne-e például a zártláncú kamerarendszer minden stadionban.) A fenti szabályozások bizony helyenként kifejezetten antidemokratikusak, ellentmondanak akár olyan alapvető jogelveknek is, mint az ártatlanság vélelme. (Amikor a 2002-es vb előtt mintegy 1200 angol szurkoló Japánba és Koreába utazását akadályozták meg, több jogvédő szervezet is tiltakozott – természetesen hiába –, mondván, nem bizonyítható, hogy az illetők bűncselekményt vagy szabálysértést fognak elkövetni.)
Nagy-Britannia a világ legrégebbi modern demokráciája, szilárd jogi alapokkal, több száz éves történelmi háttérrel, folytonos fejlődéssel. Ott mindezt meg merik tenni, azaz a többség védelme érdekében helyenként extrém módon korlátozzák bizonyos kisebbségek jogait. A magyar demokrácia még csak éppen akkor született, amikor az angolok ezeket a szabályozásokat bevezették, azaz húsz éve. A magyar jogalkotás és jogalkalmazás még nem jutott el az érettség azon fokára, hogy a jogokat ne csak kiterjeszteni, hanem megfelelő helyeken szigorúan visszavonni is tudja.
Tegyük gyorsan hozzá: ez a legkevésbé sem futball- vagy sportspecifikus probléma, a magyar társadalom számos területén érződik a hatása, a tanárverésektől a politikai szélsőségekkel kapcsolatos fellépésig.
A magyar futball mai jogi tragédiája tehát, hogy miközben a végleges megoldás kívül esik a saját hatáskörén, az ilyen esetekkel folyamatosan rendkívül negatív képet fest magáról (elriasztva nézőt, fogyasztót, szponzort, befektetőt), ami akár tovább csökkentheti annak az esélyét, hogy a döntéshozókat maga mellé állítva megfelelő törvényi támogatást szerezzen a probléma kezeléséhez.
Egy biztos: a teljes magyar labdarúgás összefogása és közös akarata bizonyosan nem elégséges, de mindenképpen szükséges feltétele annak, hogy a kérdés idehaza is megnyugtatóan rendeződjön.
Eddig 101 komment érkezett

-
siralyacsibe5
2009. 11. 02. 11:54
[1]
-
humanda
2009. 11. 02. 11:55
[2]
Messzemenően egyetértek a blog utolsó mondatával. Itt a lényeg.
-
focibebarat
2009. 11. 02. 11:55
[3]
""A magyar jogalkotás és jogalkalmazás még nem jutott el az érettség azon fokára, hogy a jogokat ne csak kiterjeszteni, hanem megfelelő helyeken szigorúan visszavonni is tudja.""
Még ilyen süket dumát. Hatalmi csoportoknak az a lényeg, hogy valahol mindig balhé legyen. meg aztán ott vannak a megélhetési aktivista-jogvédők, akik állandóan jártatják a pofájukat, anélkül, hogy valaha is találkoznának a való világgal... -
K.T.
2009. 11. 02. 12:01
[4]
Teljesen egyetértek Szabados Úrral, hiszen ez csak 1 újabb példája volt annak, ami ma a stadionokban uralkodik és ami azokon kívül van. De úgy gondolom, hogy ha nem is gyökeresen, de bizonyos lépéseket lehetne tenni a huliganizmus csökkentése ellen, itt azonban valóban a parlamentnél kell jelentkezni a problémákkal.
-
sverige
2009. 11. 02. 12:03
[5]
siralycsibe5: másik honlapon már megszólalt...nem ide vág, de a Koeman-témához: a Zuhanyhíradóban majd lesz Koeman interjú, tegnap láttam előzetest, Koeman is beszólt..
-
gál vilmos
2009. 11. 02. 12:03
[6]
Bár jobbára egyetértek a szerzővel, írásából olybá tűnik, mintha Magyarország 1989 előtt nem is létezett volna, s jogról, törvényről az azt megelőző 1100 évben nem is hallott volna... Az írástól egyébként azt is vártam, hogy adjon legalább egy alternatív javaslatot, mit lehetne megtenni ma, jogszerűen a rend érdekében. Vagy milyen, a magyar jogrendbe illeszkedő új törvénnyel lehetne elejét venni a rendbontásoknak.
-
Castor
2009. 11. 02. 12:04
[7]
Ma halootam a rádióban (Klubrádió, de ez lényegtelen) nyilatkozni valamiféle fradiszurkolóiklub (nem emléxem a hivatalos nevére, de ez se számít) valamiféle "képviselőjét" a rendbontással kapcsolatosan. Mindenről beszélt , csak arról nem, hogy kik is voltak a rendbontók. naná. Mindent tud, képviseli a szurkolókat, de persze a hulligánokat senki nem ismeri. naná. Elzárkóznak tőlük, elítélik amit tettek, de senki nem tudja kicsodák. lehet nem is fradiszurkolók (szándékosan írom így)? Ó persze nem azok, Véletlenül vannak kint minden fradi meccsen (a fradi számomra nem nagybetűs és ezt köszönheti éppen a "szurkolóinak") és vandálkodnak. teljesen hihető, hogy egy szurkolói tábor képviselője azt se tudja kicsodák. Persze azért ugy nyilatkozik, hogy a számára ismeretlen rendbontókat még véletlenül se bántsa meg. magyarok vagyunk. Hozzászoktunk már, hogy képviselőink (minden szinten) sosem a ló hátán ülnek, hanem egyik vagy másik oldalán. Személyiségi jogok, nevetséges, hogy egy ilyen látszat-alkotmányos joggal meg lehet akadályozni a footbalhulligánok kitiltását a pályákról. A demokrácia alapköve nem a személyiségi jog, hanem, hogy a jogait ugy gyakorolhatja a polgár, hogy ezzel mások jogait és a törvényes rendet nem zavarja. így ezeknek a rendbontóknak nincs semmiféle (vagy nem lehetne) személyiségi joguk. Az csak addig van, amig nem kezdenek el törvénytelen dolgokat csinálni. Persze egy látszatdemokráciában mindent lehet. nevetséges ez az egész ... mondanám, ha nem lenne inkább felháborító.
-
siralyacsibe5
2009. 11. 02. 12:06
[8]
sverige na mit szólt melyik honlapon mert én meg nem tudom
-
konkin
2009. 11. 02. 12:06
[9]
Ezt én most kajak nem értem. Hogyhogy jogvédők meg istenf. ? nem sért az semmilyen jogot szerintem ha azt aki balhézik meccsen többet nem engedem be. egy pedofil is ha kiszabadul a börtönből utánna nem kap melót egy óvodában bakker. nem a jogi háttérrel van itt probléma. egyedül az akarat hiányzik semmi más. a jogvédőket meg be kell rakni a huligánok közé azt ott magyarázzanak
-
Tomi
2009. 11. 02. 12:07
[10]
Az a lényeg, hogy sokkal keményebben kellene bánni a bolondokkal, nem pedig hímestojásként kezelni őket!!!!!!!!!
Ez pedig nem a demokrácia életkorán múlik!!!!!!!
-
konkin
2009. 11. 02. 12:08
[11]
gál vilmos - jogos. kínálhatna valami alternatívát is ha szerinte nem lehet egyazegyben átemelni az angliai modellt.
-
Független
2009. 11. 02. 12:13
[12]
AKI OLYAN CSAPATNAK SZURKOL, AMELYIKNEK ILYEN UNDORÍTÓ SZURKOLÓTÁBORA VAN (MÁR HOSSZ ÉVEK ÓTA EGYÉBKÉNT), AZ MAGA IS PONTOSAN OLYAN UNDORÍTÓ F.SZFEJ.
Egyszerűen szóra sem érdemes.
-
gál vilmos
2009. 11. 02. 12:14
[13]
Castor, minden bizonnyal Boros Bánk Levente volt, a Hír TV és az Echo egyik sztárpolitológusa, egyben Fradi szurker egyesület feje, amely egyesület viszont nem tom mennyi Fradistát képvisel.
-
Cavalli
2009. 11. 02. 12:21
[14]
A fradi A LEGVISSZATASZTÍOBB és LEGÚTÁLATOSABB csapat az NB1-ben. Ez tény.
-
Cavalli
2009. 11. 02. 12:22
[15]
A szurkolóikról nem is beszélve!!!!!!!!!!!!!
-
konkin
2009. 11. 02. 12:25
[16]
Független - elmész ám te a p...
Gondolom az nem tűnt fel neked, hogy mikor megindultak ezek a senkiháziak akkor a többi békés párezer ember elkezdett nekik kiabálni, hogy menjenek vissza. szerinted mentek? mégis mit tud tenni ez ellen egy egyszeri szurker? ezek a hülye kopaszok mindig ott vannak egy kupacban. majd a békés 60 éve a fradinak szurkoló bácsi odamegy azt' egyesével visszalökdösi őket? ne általánosíts mert az egy F.SZFEJ szokásmellesleg tényleg ki az a BB Levi? őt ki nevezte ki főszurkolónak? önjelölt nímand. olvastam a múltkor egy interjút asszem vele.
-itt minden sz.r.
-de mégis mit javasolnak?
-hát mi csak szurkolók vagyunk, szakmába nem folynánk bele, de annyit azért elmondanék, hogy itt minden sz.r
-edzőkérdés. ön szerint váltsák le B. Davisont?
-igen, ráadásul minden sz.r
-ki kellene a helyére?
-az edzőválasztásba nem szeretnénk beleszólni, de ahogy mostvan az sz.r. -
micilacko
2009. 11. 02. 12:26
[17]
törvény kell, s 1-2 elrettentő ítélet.. S minden OK lesz, slehet építkezni.. ADDIG esélytelen.. Nem védem a Fradit.. De nem tud semmit tenni a klub az ellen, ami itt van.. Ha holnap ez a csoport lila sálban az UTE pályán fog balhézni, akkor? Akkor nem megoldás a Fradi pálya bezárása.. Akik az utcán balhéztak.. Azoknak semmi köze már a sporteseményhez.. Azokat miért nem kapták el a rendőrök??
-
konkin
2009. 11. 02. 12:27
[18]
Cavalli - talán ha az arra jogosult személy megtenné a megf. lépéseket és kitiltaná az állatokat akkor nem mondanál ilyet. sőt lehet te is jegyért állnál sorba, hogy bejuthass egy teltházas, jó hangulatú meccsre.
-
konkin
2009. 11. 02. 12:28
[19]
ja és a rendőrség ismét határozottan fellépet - a stadionban nézték a csürhét 5 méterről kint meg 2(!) embert előállítottak. az egyik körözött bűnöző (hogy tud bejutni?) a másiknál nem volt nála a személyi
vicc vicc vicc vicc vicc vicc vicc vicc vicc vicc vicc vicc -
sverige
2009. 11. 02. 12:32
[20]
siralycsibe5:"Énszerintem a törvényi feltételek adva vannak ahhoz, hogy a tulajdonosok rendet tudjanak tartani, vagy ha nincs rend, akkor rendet tudjanak tenni a saját házuk táján. De ha úgy gondolják, hogy hiányoznak jogszabályok, akkor bátran keressenek bennünket, nemsokára választás lesz, s ha kapunk jó javaslatokat, akkor a következő parlamentben mi minden gond nélkül el tudjuk azokat fogadni, meg tudjuk alkotni. Rajtunk nem fog múlni, hogy rend legyen" - fogalmazott a felcsúti Puskás Akadémia alapítója.
Orbán Viktor hozzátette, a futball családi ünnep, ahol az embereknek biztonságban kell érezniük magukat:
"Nem lehet ordenáré hangulat és kulturálatlanság egy pályán, mert (...) akkor a normális középosztálybeli családok el fognak maradni a mérkőzésekről."
NB1.hu-n mondta
-
micilacko
2009. 11. 02. 12:35
[21]
Sverige. Bocsi... Igazad lehet.. 4 évig Miniszterelnök volt... Akkor se tett semmit :( Utólag k könnyű ígérgetni... 4 évük volt rá.. Semmit sem tettek.. El is bukták.. Azóta megint ígérgetnek.. TENNI KELLENE VALAMIT.. Nem hazudozni...
-
siralyacsibe5
2009. 11. 02. 12:43
[22]
sverige szép szavak, de a klubok meg azt fogják szajkózni hogy nincsen adva a törvény. Tudod, ez Magyarország:) Most akkor kinek is lehet hinni?
-
gyorgi
2009. 11. 02. 12:46
[23]
Szerintem Hamigway-t kéne követni a fradi vezetőinek, ha ő ki tudja tiltatni a vandálokat akkor ezeket sem kéne feltétlen beengedni. Az angol példát fölösleges előhozni a szerzőknek, egész egyszerűen összehasonlíthatatlanok a körülmények, nem is értem hogy lehet ezzel még példálózni nálunk.
-
sverige
2009. 11. 02. 12:56
[24]
micilacko,sirálycsibe5:pont ez az... megint megy a duma, a felháborodás, aztán semmi...én is véletlenül bukkantam a cikkre, első gondolatom az volt: már megint ígérgetés megy...amúgy anno Szentes letaglozóját sem kapták el, legalábbis nem emlékszem rá...nem fog itt semmi sem történni, egy-két ejnye-bejnye... ez MO, a következmények nélküli ország-:(
-
focibebarat
2009. 11. 02. 13:13
[25]
Szabados Úr megírta ezt a semmitmondó blogját, aminél az utána írók, egy-két f@szfej kivételével, sokkal értelmesebbeket írnak. Lehet, hogy csak vitaindítónak szánta, mert annak elmegy a semmi írása.
Ahogy látom, abban sokan egyetértünk, hogy a törvényalkotók - megélhetési gazember politikusok, jogvédők -valamilyen megfoghatatlan okból képtelenek - vagy nem is akarnak - valamit tenni a helyzet egyszer és mindenkori megoldására.
Talán jövőre a FIDESZ & Jobbik a 80%-kal majd hozhatnak intézkedéseket (bár szerintem bennük is csak fenntartásokkal bízzunk). -
Koller14
2009. 11. 02. 13:14
[26]
Törvényeket és kemény büntetéseket! De nem csak a stadionokba hanem mindenbe és mindenhol! Vannak alapvető emberi normák amiket nem lehet a demokrácia alá rendelni...szerintem!
A kamerák közelről pásztázták a randalírozó "szurkolókat". Kérdem én: miért nem lehet azokat az állatokat kitiltani örökre a stadionokból???
Itt Pesten nem szívesen megyek ki meccsekre pont emiatt, bár szerencse, az ilyen kisebb csapatok, mint a Lombard Pápa meccsei például még lehetnek hétvégi családi programok, mert nem kell attól félni hogy pár barom szétver, vagy a rendőr lefúj könnygázzal!
Remélem lesz változás, mert ez csak jót tenne a magyar focinak! -
koge81
2009. 11. 02. 13:18
[27]
hajrá Győr
-
fehérholló
2009. 11. 02. 13:25
[28]
gál vilmos és konkin!
Tehát MOST nincs törvény arról, hogy például mit tehetsz egy rendőrrel szemben? Ledöntheted a lóról? Fejbebaszhatod a kukával?
Nincs törvény a petárdákról?
Én úgy tudom, hogy szilveszteri pár nap kivételével nem tarthatsz ilyesmit...
Nincs törvény a garázdaságról?
Tehát, ha betöröm a másik szurkoló orrát, akkor elsétálhatok, mert nincs erre tv.?Sajnos nem ez a baj! Az a baj, hogy napjainkban szinte bármilyen garázdaságot, lopást, bármit elkövethetsz - ha kapsz is valamit, az elhanyagolható a tetted súlyához mérten!
És persze amíg van szurkoló, akik kibúvókat, felmentéseket keresnek, amíg a sajtó nem foglal állást...
-
vacik1
2009. 11. 02. 13:26
[29]
egyetértek a szerzővel. elöttünk a példa nem kell feltalálni spanyol viaszt. angol huligánokat nem mérném ezekhez szarházi kis suhancokhoz, akiket megrendelésre küldenek oda küzük nincs focihoz. betanitanak nekik egy két dalt( de ne legyne hosszab 2 szónál mer nem birják megjegyezni) azt kiabálnak. taknyosokat régen ki kéne tiltani stdionbol egyértelmüen látszik i dobál ki gyujtogat. még aznap börtönre itélném öket azt ha kijön minden hétvégén le kéne jelentkeznie örsön mig meccs van lehet többi meg gondolná csinál e olyat.
-
Tristan16
2009. 11. 02. 13:29
[30]
Egy történet: pár évvel ezelőtt (mikor még a Fradi először NBI-es volt)legendásan nagy fradista barátommal betértünk egy pohár sörre a "Zöld villám" nevű kocsmába, a Népligeti aluljáróba, nem tudom pontosan melyik meccs előtt, . (nem voltunk részegek, leírnám, ha azok lettünk volna)
Az én barátom annyira fradista, hogy azzal kel, azzal fekszik, mióta az eszét tudja...már egy kicsit talán túlzásba is viszi...
Egy "baráti társaság" ünnepelte az egyik fő prominens születésnapját. (bár inkább úgy kéne fogalmaznom, hogy 8 vadállat tort ült egy hetedik baromállat születésének jeles napján)
Rettenet részegek voltak. Az én barátom természetesen Fradi sálban üldögélt, én a pultnál rendeltem.
Odamegy hozzá a főbarom, és így szól:
"Where are you from?" (Természetesen egy magyar emberről van szó, illetve magyar állampolgárságú lényről.)
Barátom először nem tudja mire vélni a kérdést,majd miután másodszor is megkérdezi az állat, próbálván venni a lapot, válaszol (félig büszkén, félig barátságosan, mint fradista a fradistával):
"I come from Ferencváros." Így, ennyit mondott, nem többet nem kevesebbet.
Erre a barom tiszta erővel beleharapott az arcába (!!!), majd ököllel ütni kezdte a fejét, ahol csak érte...
Kaptam én is, mert erre már a többi tróger is megérezte a vérszagot. Szerencsére az aluljáróban cirkáltak a rend piszkafa őrei és segítettek. Ha nem teszik, nem nagyon mentünk volna aznap haza.
Hát így. Ennyit erről.
Nem is mentünk be a meccsre.
A sors fintora, hogy aznap volt a nézőtéren is balhé, és látszott a tévében, hogy a rendőrök ütütték a születésnapost, akit természetesen beengedtek a stadionba (!!!), feltűnő volt, mert egy zöld gipsz volt a karján a trógernak...
És erre az egészre, ami a Fradinál történik a siralmas, szánalmas, tragikus, elkeserítő, Balkán jelző kevés...
A három "E" betű... Hagyjuk már ezt tényleg... -
jantibor
2009. 11. 02. 13:57
[31]
Én is hiányolom a megoldási javaslatot! Egyébként helyzetértékelésnek is rövid...
A Thury-féle blogban is leírtam, hogy a rendezvény szervezője és/vagy a létesítmény tulajdonosa simán mindenféle jogsérelem nélkül eltilthatná a rendezvény illetve a létesítmény látogatásától a nem kívánt elemeket!
Szerintem...
A szóban forgó elemek lelátói viselkedése kimeríti a csoportosan elkövetett garázdaság nevű minősített bűncselekményt, amit felvételek igazolnak! Miért nem indul ellenük eljárás?
Szerintem...
Örülnék, ha nálam ebben járatosabb személy reagálna a felvetésemre a hozzászólások között, mert szerintem jogalkotásra csak akkor számíthatunk, ha katasztrófa következik be, mint Angliában anno...
A szurkolói nyilatkozat szép dolog, de az "Őssportolóktól" eltérően - akiktől több nem várható ebben az ügyben - üres frázis marad, ha nem társulnak mellé tettek...olybá tűnik, a tulajdonosra akarják hárítani a felelősséget teljes mértékben.... -
KToma
2009. 11. 02. 13:58
[32]
Végre egy igényes írás, tényszerű bemutatással!
Ideje lenne, ha végre rendet csinálnának - de nem csak a stadionokban, bár ott nyilván egyszerűbb mindez. Ha egész Nagy-Britannia be van kamerázva és ott ez senkit sem zavar, akkor miért kell Magyaro-n a személyiségi jogok védelme érdekében elzárkózni ettől? Nekem nincs rejtegetni valóm, ellenben ha pl. feltörik az autómat vagy kirabolnak az utcán, nem bánnám, ha kamera rögzítené és ez alapján kapnák el az elkövetőt. Ugyanez igaz a stadionokra: megfelelő beléptető-rendszer, kamera-megfigyelés és a rendbontók kiszűrése. Persze, amíg nem szankcionálható az ilyen viselkedés a Btk. által, addig esély sincs a rendre. Pályabezárás, pontlevonás, pénzbírság - lejárt lemez és nem vezet eredményre.
Szerintem egész Magyarország EREDMÉNYEKET akar és nem ígéreteket.
-
Jegkorong
2009. 11. 02. 14:59
[33]
Nos, ne jöjjön senki a demokráciával, mert a mai demokrácia már nem az, mint amit régena görögök kitaláltak. MEg nem is lenne alkalmazható. ÉN éltam a világ "legszabadabb" és legdemokrtikusabb" országában, (USA) de ott szarnak a demokráciára. HA azt kívánja az érdek, igen, korlátozni is lehet. Persze ők ezt nagyon túlzásba viszik de ha ott meg lehet tenni, akkor itt is. MEg ha angliába, itt is. SZóval valakinek fel kellene vállania ezt az ügyet, és végigvinni. Fognak pofázni, hogy milyen köcsög, de csak a nagypofájú, bunkó tahók, akikket mindig megkérdeznek. NEm kell őket kérdezni, meg amúgy is ők vannak kisebbségben. A szombati meccsen sem értettem, hogy miért nem mentek be a rendőrök a szektorba, s nem kypták el egyesével azt a 100 csűrhét? Nevetséges volt, és tényleg lehet valami abban sportpolitikai dologban valami, habár nem bírom az összeesküvéseket, de már másra nem tudok gondolni. Szúrja a szemet, hogy most lenne esély egy jó Fradira...Mint anno Várszegi esetében... Mert egy igazi szurkónak szerintem jobb egy zsidó vagy angol tulaj, mint az NBII. EZ biztos!
-
paco
2009. 11. 02. 15:26
[34]
Szóval kezdjük az elején.Nem a " szurkolók" irányitják a clubbokat sehol a világon.Más a helyzet a pártoló tagokkal "sociokkal".Demokratikus alapon müködő clubbok vannak ahol a pályázók közül megválasztják az elnököt,elnökséget stb...Ezek az emberek általában a tehetősebb rétegből kerülnek ki,mert ők hozzák a pénzt és/vagy a kapcsolatrendszereiken keresztül /majdnem befektetőt irtam,de ilyen csak magyarországon létezik/a szponzorokat ,szimpatizáns támogatókat.Ők is hozzájuthatnak esetleg cserébe valamilyen ingatlanhoz bár ez nem annyira jellemző mint nálunk,hiszen magyarországon szinte erre van kihegyezve a dolog./lásd itt a FTC/.Igy tehát adott a vezetés akinek KÖTELESSÉGE olyan körülményeket teremteni hogy minden NORMÁLIS ember a családjával meg tudja nézni a mérkőzéseket.Nem nagy dolog de szerintem a clubbok ódzkodnak kiépiteni a beléptető rendszereket a jelenleg illegálisan beszedett belépőjegyek töredékének legális módon való elszámolása miatt./KIcsit bonyulultra sikeredett.Egyszerűbben:a belépők értékét feketén használják fel!/Pedig az egy idényben kifizetett birságok fedeznék ezt a beruházást.Ezután a renitenseket ki kell TILTANI ,LECSUKNI majd a mérkőzések időpontjában a rendőrségre BEIDÉZNI.Ezáltal a nézőszám a visszatérő NORMÁLIS nézők miatt megemelkedik.A törvényben megfogalmazottakat szigoruan be kell tartatni ,az emberi jogok biztosának véleményét figyelmen kivül hagyva mert ezek a NEM NORMÁLIS szurkolók sem veszik az emberi együttélés alapvető normáit.Az elnöki posztra a valóságos tulajnak kell kerülnie nem strómannak /Berki/.Szóval:rend,fegyelem.BETARTANI és BETARTATNI.Ez nem sok minden és 1-2 év alatt rend lesz.De ez nálunk nem lesz megvalósitva ,mert nem érdeke a szerencselovag. gazdasági bünözőknek.Egyébként a másik fontos dolog amit szintén 20 éve el kellet volna kezdeni az az utánpótlás nevelés.Bármikor kezdjük el 20 évig tart amig kész játékosokat kapunk.Addig mindenki él a mának és minden EB vagy VB selejtezőn a futottak még kategóriában végzünk. REND KELL ÉS MUNKA, NEM EZ A SOK MELLÉBESZÉLÉS!
-
BalintosTheOriginal
2009. 11. 02. 15:40
[35]
Ha a szabadságjogok miatt nem lehet valakit eltiltani mérkőzésről, megakadályozni az utazását a válogatottal, akkor egyszerűen börtönbe kell zárni egy időre.
-
konkin
2009. 11. 02. 15:47
[36]
28. fehérholló
rendben, akkor van törvény erre. oszt' ha 2 óra múlva kint van a delikvens plusz esetleg megbüntetik párezerre akkor már jó is mi? ez ilyen hoztam is ajándékot meg nem is eset. van törvény de olyan mintha nem is lenne. 20 év alatt pedig volt már egy pár kormány. ha holnap úgy kel fel vmelyik általunk választott hogy - asszony kéne egy törvény, hogy a parasztok nyugodtan nézhessenek meccset - akkor mennyi idő kellene hogy gyorsított eljárásban (nem tom hogy hívják pontosan) hatályba lépjen a törvény? 1-2 hónap? kevesebb? 20 év alatt nem tudták megcsinálni.mellesleg nem hiszem el de tényleg, hogy a tulaj nem dönthet úgy, hogy xyz-t nem engedem be. diszkóban lehet fészkontrollt csinálni, meccsen nem? írja ki a jegypénztárnál, hogy a nézőkről felvétel készül majd, az okozott kárt megtéríttetik, a balhé kizárást von maga után. ez sztem szerződésnek minősülne így. ha ezt elfogadja, megveszi a jegyet akkor utánna vállalja az esetleges következményeket (vagy szurkoljon egy jót egy teltházas stadionban). egy bevásárlóközpontban is vannak kamerák, a felvételek bizonyítékként szolgálnak egy-egy lopásnál pl. ismét mondom az AKARAT hiányzik. Hemi, meg asszem a pápaiak el tudták intézni, hogy kizártak bizonyos embereket. az angol miért nem???
-
fakesz
2009. 11. 02. 16:03
[37]
Nem értem miért a szurkolókat kell hibáztatni azért, mert a csapat szar! Azon kívül nagyon velős okai vannak annak, hogy balhé volt! idejöttek a féreg angolok, ígérgettek fűt-fát. bajnoki cím, bl, új stadion. Erre meg nézzük meg: utolsó hely, bl-ről nem is álmodhatunk, ráadásul az új stadion belátható időn belül el sem kezd épülni... Idehoznak 5-öd osztályú szar játokosokat, akik szart sem érnek, holott sok-sok milliárd forintos befektetésről beszéltek a fradi kapcsán. csak hol az a sok pénz? mert azon kívül, hogy kiraktak néhány COME BACK!-táblát meg a játékosoknak fizetést adnak, nem nagyon áldoznak a Fradira, holott ezt ígérték! Azon kívül ugye itt van ez a COME BACK-kampány, talán ha focizna a csapat, akkor nem kéne ilyen idióta kampányokat csinálni. Azon kívül nézzük meg, hogy berki fasszopó krisztián újpesten csücsülgetett és röhögcsélt, mikor a Fradi kecskeméten kapott ki. Mi az, hogy ott sincs a meccsen, és ha nincs, akkor miért megy ki más csapat meccsére és ha kimegy, akkor miért pont az újpestére? Értsék meg az emberek, hogy azok akik "balhéztak" nagyon aggódnak a klubért. Minden idegenbeli és hazai meccsen kint vannak! Ott voltak a másodosztályban, amikor szaros makóra meg tuzsérra kellett leszenvedni, ott voltak a másodosztály előtt is, sokat szenvedtek a klubért és az emberek ki vannak akadva, hogy balhé van, miközben ezek az emberek mindent megtettek a klubért és szívükön viselik a sorsát! pont ezekért dühödnek fel és "balhéznak", mikor látják, hogy most az angolok is átbasszák a szurkolókat, a közvéleményt! Nyílván elegük van, hiszen már hosszú évek óta mindenki csak hasznot húzott a Fradiból, mindenki kisemmizte, miközben Ők pont, hogy pénzüket áldozták már rengetegszer ezért az imádott klubjukért! Azon kívül meg az a köcsög új angol edző ilyet mond, hogy nyomás alatt nem lehet futballozni!!!! Jézusom! Ez hol él? Ezek profik? Lószart!!!! nézzük meg Argentínát, Szerbiát, ahol lelövik a játékosokoat, ha nem teljesítenek, itt meg sírnak mert nagy a nyomás! Na nem baj, most be lesz zárva a stadion, tehát kipróbáljuk, hogy nyomás nélkül, hogyan játszik a csapat. Nevetséges, hogy ilyenre hivatkoznak, hiszen mikor nincs balhé akkor is szarul játszottak az egész bajnokságban+kupában! Amúgy meg jósok vagy mi? mert ha erre hivatkoznak, hogy ilyen körülmények között nem lhet focizni, hogy balhé van meg minden, akkor nyílván előre kellett látniuk, hogy balhé lesz, mivel még nem volt balhé, amikor kaptak 3 gólt.... Berki takarodj!
Mi ott voltunk mindenhol és ott is leszünk mindörökké!!!!
Csak Ferencváros!!!! -
haha
2009. 11. 02. 16:08
[38]
Mi az, hogy azokat nevezik igazi szurkolóknak, akik csendben ülve nézik végig, hogy szétszedik a klubjukat?! Azok az igazi szurkolók, akik felemelik a hangjukat a klubot érő támadások ellen és ha kell, akkor még a tettek mezejére is lépnek!!!
-
Cavalli
2009. 11. 02. 16:18
[39]
VAJON MIÉRT VAN AZ, HOGY A fradiNAK VAN MAGYARORSZÁGON A LEGBOLONDABB(ROSSZ ÉRTELEMBEN) SZURKOLÓTÁBORA?????
MIÉRT SZURKOL VALAKI OLYAN CSAPATNAK, AMELYIKNEK KÖZTUTOTTAN NAGYON ELFAJZOTT, BALHÉS SZ.TÁBORA VAN???
-
from pearly
2009. 11. 02. 16:31
[40]
Cavalli ,azért szurkol a Fradinak mert tradicó a családban a fradizmus a múltban rengeteg örömet ,sikerélményt szerzett ez a klub a szurkolóinak ,sajnos sokan (talán nem véletlen)azzal a 200 huligánnal azonosítják a fradiszurkolókat akik ezt az elfajzott botrányt csinálták ,csinálják!
-
from pearly
2009. 11. 02. 16:35
[41]
Ja és a kommentedből látszik a focihoz nem sok közöd van ,nem azért szurkol valaki egy csapatnak mert ,ilyen vagy olyan a szurkolótábora...Hanem hosszú évek során kialakult szimpátia és/vagy tradicióra alapuló rokonszenv!HAJRÁ FRADI!Tegyenek rendet az illetékesek!
-
Koller14
2009. 11. 02. 16:37
[42]
Ha ti azt hittétek hogy ez az angol befektető tényleg a csapatra akarja a felesleges pénzét áldozni akkor ti elég ostobák vagytok! Csak a terület kell neki hogy virágzó szállodát építsen rá! Az hogy ezzel nem értetek egyet az nem jogosít fel arra hogy törjetek zúzzatok és elrontsátok a másik pár ezer ember szórakozását! Semmi helyetek a stadionba, inkább az állatkertben!
-
from pearly
2009. 11. 02. 16:58
[43]
Fakesz szerintem nem a szurkolókat hibáztatja itt senki azért mert szar a csapat ,az a baj ,hogy ez tényleg csürhe viselkedés volt, ÉRTED?Apám sír a TV előtt nem hiszi el ogy megint bezárják a pályát a huligánok miatt.Ja takarodjon mindenki MCCabe meg berki meg ilyenek!ez a legegyszerűbb és ki jön helyettük ,Te? Mennyi pénzt tudtok áldozni a csapatra a játékosokra?Még egy fél szezon sem telt el 3 év nb2 óta mégis mit vártunk?azt hogy ,oda vissza verjük 3 hónap után a Barcát!?? na ,ne aki erre gondolt az nem ért a focihoz....Ja és ,szerintetek Berlinbe már lángol az OlimpiaiStadion...nem hinném...kultúrális különbségek szembetűnnek ,sajnos....
-
1elvis2p
2009. 11. 02. 17:11
[44]
Nem lesz semmiféle stadion építés,le van ez kártyázva.
Bár ne lenne igazam.A mérkőzésen történtekről pedig: Hát
sok az ellentmondás.Mintha valakik tényleg ezt akarták,
volna,hogy így legyen,de csak sejtéseim vannak.
Hajrá Fradi,Hajrá Magyarok. -
Cavalli
2009. 11. 02. 17:13
[45]
From pearly. igazad van az elhangzottakkal kapcsolatban, de 1. nem biztos, hogy te/ön jobban értesz a focihoz mint akárki más, bár jó gondolataid vannak.
2. akkor szerinted miért PONT a fradinak vannak ilyen embertelen betegállat szurkolói, ekkora tömegben?? -
Cavalli
2009. 11. 02. 17:15
[46]
1elvis2p. figyejjé má, amúgy szerinted minek oda másik stadion, máshol nb1 es csapatok örülnének, ha olyan stadionjuk lenne.
a lényeg meg, hogy k.rvára nem ellentmondás a meccsen történtek, Mo. ezt egyszerűen "megengedik"-ennyi. -
juhpeti
2009. 11. 02. 17:50
[47]
A Ferencváros "szurkolói" módszeresen megkezdték a csapat teljes elpusztítását. Azt hiszik néhány százan, hogy viselkedésükkel majd ők fogják megmenteni a klubot, pedig nagyon nem. A bosszantó mégis az, hogy nem először teszik, ennek ellenére őket sújtó szankció még nem született. Megéri őket eltartani a klubnak?
-
zoliszeged
2009. 11. 02. 18:31
[48]
Tisztelt Szerkesztő Úr!
Talán két hónapja sincs, hogy a Milwall West Ham meccs előtt, alatt és után történteken csámcsogott egész Európa, köztük a magyar médiumok is. Egy kissé értetlen és felháborodott voltam akkor, hiszen ott valahogy mégis működik a rendszer, de az olasz (Úr Isten, hogy veszik a bátorságt?!) és a magyar sportújságírók is (szintén honnan?!) végre terepre leltek, s mondhatták, írhatták a sok okosságot. Nos! A napfényes Itáliában nem telik el úgy Roma-Lazio rangadó, hogy valami "érdekes" dolog ne történjen. Magyarországon pedig elég volt a Ferencváros feljutása, hogy a magát szurkolónak és Fradi-féltőnek nevező, bélyegző társaság újabb ámokfutásba kezdjen. Csodálkozom, hogy eddig vártak vele! Angliában a rendőrség hibázott, de korrigálta a lehetőségekhez mérten, s a kiemelt hangadók még otthon is csak háttal nézhetik a szombát délutáni programot. Nem hiszem, hogy itt ez megtörtént, vagy megtörténne. Egy olyan országban, ahol Hypósról dokumentumfilm készült, s szinte a mártíromság mírtuszkoszorúját is megkapta, mondván, hogy jó gyerek az. Nos Itáliában is volt egy úr, aki gólja után nácikarlendítéssel köszöntötte övéit, amire az akkori miniszterelnök, bizonyos Silvio Berlusconi azt nyilatkozta, hogy jó gyerek ez a Di Canio, nincs ezzel semmi gond. Köszönjük Paolo! Ehhez még egy megjegyzés, Di Canio a West Hamből tért vissza a Lazioba, de nem hinném , hogy a huligánoktól telezsúfolt ködös Albionban tanulta volna ezt a viselkedést.
-
1elvis2p
2009. 11. 02. 18:43
[49]
Cavalli.Sajnos érzékenyen érint a dolog,ugyanis közelről
láttam,hogy egy Vizer nevezetü befektető,hogyan tette
tönkre Sopronba a focit.Nem olyan extrém dolgok ezek,sajnos. -
aadam
2009. 11. 02. 18:44
[50]
Iszonyú jó ez az írás... Tökéletes képet ad a sporton túli világról is.
-
fun
2009. 11. 02. 19:15
[51]
A KÉRDÉSRE A VÁLASZ: NEM!!!
Miért? Azért, mert nálunk nincsenek törvények!
Büntetés? Majd befizeti részletre!
Felfüggesztettek hada van ,már az országban!
Elítélt? Kérem vonuljon be, majd felezzünk, harmadolunk,stb. -
w.kutya törp
2009. 11. 02. 19:29
[52]
Azt magyarázza meg nekem valaki, hogy a rendőrök mi f.szomé nem voltak képesek szétcsapni? Nyilatkozott az a hájfejű, hogy a biztonsági szolgálat nem volt képes beavatkozni, az ő hibájuk, hogy az egész kialakult. Na ez eddig rendben. De a rendőrség minek vonult föl? Egyenruha bemutatót tartani, meg hogy kiröhögjék őket, ahogy átbugdácsolnak a reklámtáblákon? A huligánokon kívül valakinek érdeke volt, hogy ne avatkozzanak bele, az az érzésem...
-
w.kutya törp
2009. 11. 02. 19:40
[53]
fakesz! És ez a megoldás? Okos vagy, gratulálok! Még hogy aggódnak a klubért??? Csak azon aggódnak, nehogy elmúljon balhé nélkül egy meccs! Mert annak aztán van értelme, hogy a meglévő 10 pontból még levonnak 6-ot, milliókat fizettetnek a klubbal, és még a stadiont is bezárják. Aztán jöhet megint az NBII és járhattok megint Barcikára meg Tökölre, meg libalegelőkre aztán tényleg mindenhol ott lehettek. Ti, a nagy Fradisták!
Cavalli! Te is nagyon eszednél vagy! Mikor valaki 8-10 évesen csapatot választ, nem a szurkolókat nézi! De a nagy számok törvénye alapján, ahol többen vannak, ott több kell, hogy legyen az idióta is. -
Béci
2009. 11. 02. 20:34
[54]
FAKESZ! Te sokat tudsz. Ez a hozzászólásod alapján úgy érzem, hogy Te egy őszinte (de tényleg!!) vallomásod alapján név szerint eltudnád sorolni ezeket a nem ember "szurkolókat". Szerintem Te is köztük vagy. Talán Te vagy az értemi szerző? Ti félemlítitek meg a csapatot, a vezetőséget, a biztonságiakat, az ott lévő rendőröket? A Ti védelmetek alatt áll a Lipcsei Gábor és a Dragóner Attila? Ezért nem lehetett megtalálni, hogy ki adta a petárdás szatyrot Debrecenben a fotósnak (talán nem is volt az)? A dragóner (így kisbetüvel), a "rehab." után a 41. percben rögtön megmutatta, hogy kicsoda! A "kicsi" hogy gondolta, hogy csak úgy kötényt ad N E K E M ?!?! A Fradinak azonnal szerződést kellene bontani vele!!!
Fakesz! Ha megbántottalak, bocs!! Nem az volt a szándékom. De valahogy úgy érzem, hogy ez az egész szurkolói balhé egy irányitott dolog.
Ha jól tudom valahol porosodnak a beléptető rendszerek, az Orbán kormány sportminisztere megrendelésére.
Bizom benne, hogy jövő pénteken normális közönség előtt, sportszerű körülmények közt verjük meg a Fradit!!!
Hajrá Honvéd!!! -
Fötutyimutyi
2009. 11. 02. 21:24
[55]
Nagy a férfiaskodás a stadionban. Csak éppen egymást közt.
-
w.kutya törp
2009. 11. 02. 21:48
[56]
oritamas! Ez nagyon gyenge, sorry!
-
géza
2009. 11. 02. 21:58
[57]
Cavalli, te mekkora hülye vagy.
Szerinted bárki is azért választ egy csapatot magának, mert van/esetleg nincs/ huligán a szurkolók között???
Gondolom te is a legnagyobb divatok közé tartozol és hetente váltasz csapatot... így nem is értheted miről szól ez az egész...
Egy a lényeg, mindenki hülye, aki a Fradinak szurkol, most öblithetsz egyet. :) -
fakesz
2009. 11. 02. 22:55
[58]
Látszik, hogy Ti életetekben nem voltatok mecccsen. Kezdjük ott, hogy kurvára van beléptetőrendszer a Fradi-pályán. Már hosszú évek óta. De ez szart sem ér. Az állítólagos bajkeverők, akik ugye csak balhézni mennek ki a meccsre, a másodosztályban is csak azért költöttek sok ezer forintot mondjuk egy makói meccsért, mert balhézni akartak, azért rohadtak a napon egy beton placcon a Jászberény pályán és azért fagyott be a seggük télen holmi mezőn egy kurva szar meccsen, mert nyílván oda is balhézni mentek. Persze, ez egyértelmű. Hihtetlen, hogy itt olyan emberek írkálnak, akik még azt sem tudják van-e beléptetőrendszer vagy nincs. Azok az emberek akik szombaton "balhéztak" egytől egyig a csapatuk mélyrepülésétől és az angolok hazugsága miatt elkeseredett és kétségbeesett igazi szurkolók! Ők nem a feltétlenül csak a csapat, hanem az egész Club érdekeit nézik, mivel az angolok hazudozásai az egész Clubra negatív hatással lehet. Nem az a baj, hogy angolok, én kifejezetten csípem az angolokat, csak az a baj, hogy hazudoznak, hazudoztak!! És ezt csinálja már évek óta mindenki a Fradival!! Emlékezhetünk az állbefektetőkre, akik lezülleztették a klubot. Ez végetelenül elkeseríti az embereket és van olyan, aki "balhéval" próbál elégtételt venni, tüntetni a helyzet ellen és van olyan, aki kussban ül otthon a karosszékben és sirdogál, hogy jjáááááájjj, ezek a szemét huligánook már megint balhéztak, holott kurvára nem az a focicsapat vagy a Club problémája, hogy berepül 7-8 görögtűz a pályára. NEM EZ AZ IGAZI PROBLÉMA! Vegyék már észre az emberek! Mindig a fejétől bűzlik a hal!!!!
Mindörökké Ferencváros!Voltunk, Vagyunk, Leszünk!
Örökké létezünk!
-
paco
2009. 11. 02. 23:21
[59]
FAKESZ!Nem kötelező meccsre járni.De ha kidugod a mocskos képed,vedd tudomásul hogy EMBEREK ezrei vannak még ott rajtatok kivül.Ti nem emberek hanem ÁLLATOK vagytok!
-
csabi
2009. 11. 02. 23:32
[60]
Elore leszogezem, nem vok otthon jogi kerdedsekben abszolult. Van azonban egy kerdesem. Tegyuk fel be megyek egy boltba cipot venni. Legyen az a 3 csikos. Nem tetszik, bajom van vele, kicsi, minosege gyenge. Fogom magam, szejjelbontom a boltot. Kovetkezo heten kapok ott cipot illetve meguszom bunti nelkul?
-
Fötutyimutyi
2009. 11. 03. 1:27
[61]
Elias Canetti írt egy jó tanulmányt: Tömeg és hatalom. Ebben a halálfélelem és az "örökké létezünk" típusú csoportosulások közti pszichológiai összefüggéseket írja le. Nem kell feltétlenül mindent elhinni benne, de az nagyon érdekes, ahogy az "angolok hazudnak" mondokájú ifjak mennyire nem érzékelik kívülröl magukat. A másik meg a "balhét kívülröl szítják" típusú paranoia.
-
sasha921
2009. 11. 03. 4:51
[62]
Fakesz! Én hiszek neked, hogy ott vannak ezek az emberek minden meccsen. Ha Makón van, ha Makaón a mérkőzés. De szted ez a megoldás? jön egy angol befektető (pénzt hoz a házhoz) elindítja a fradit felfelé és akkor ez csinálják. 3 év után van újra az nb1 -ben a Ferencváros!!!!! örüljenek inkább ennek. mit várnak? nem 1 év alatt kell újjáépíteni az egész clubbot. fokozatosan. mindenki látja ,h gyenge a játékosállomány ehhez nem kell szakértelem. ha ezek az emberek a "hatalmas fradi szurkolók" akkor csak gratulálni tudok. előbb inkább gondolkozzanak mielőtt cselekednek, mert azon veszik magukat majd észre, h megint a Makói sebesen vannak egy esős szombat délután..
-
imi79
2009. 11. 03. 8:10
[63]
Amíg ez a liberális felfogású, ombudsmanos és ombudswomenos szar világ lesz, addig nem lesz változás.
A 16 első osztályú klub vezetésének plusz az Mlsz-nek együtt kellene dörömbölni a "tisztelt" országgyűlés kapujánál,hogy hozzanak már normális törvényeket és, aki balhézik, rongál, stb. azt semmiféle jogvédő szervezet ne húzhassa kis a szarból. Ami még fontos. A sokszor példaként működő angolok is állami segítséggel csinálták meg. Erre nem sajnálták a pénzt. -
géza
2009. 11. 03. 9:30
[64]
Ennyi demagógiát...
Nemrég épp Capello panaszkodott az olasz ultákra... Biztos ő se ért hozzá. Angliából sem tűnt el a huliganizmus, "csak" a stadionból szorult ki. Szinte az összes idegenbeli válogatott meccsen áll a bál, de a kupameccseken is elő-előfordul...
A számítógép mögül naon egyszerű okoskodni, kár h az igazi életben már nehezebben működnek a dolgok. -
tyupek
2009. 11. 03. 11:02
[65]
oritamas lemodellezte, főtutyimutyi analizálta. :-)
Ezek a "fradiszívek" mind primitív népek, nem hinném, hogy képesek években gondolkodni. Még szinte csak hónapok teltek el. Csak a börtönnel lehet visszatartani őket.
-
Cavalli
2009. 11. 03. 11:57
[66]
Géza, pont eza lényeg b.szki, hogy a stadionból kell kiszorítani az erőszakot, ki a f.szt érdekel, hogy utána a sok hülye megöli egymást az úton vagy akárhol.
-
kumbajja
2009. 11. 03. 11:59
[67]
Ekkora f......-t ! Istenem de hülye emberek vagytok, Viktortól várnak rendet, hogy volt rá 4 évük, azt elfelejtik egyesek hogy 8 éve nem viktor kormányoz, hogy olyan emberek vannak hatalmon akik loptak csaltak hazudtak, pl Draskovics, ő mondja vissza kell szorítani a bűnözést, az olajszökitésből gazdagodott meg és szinte minden balodali kormányban benne van.
Az egyik ismerősömmel beszélgettünk, ő mondta hogy amit felvett Mo- azt a kölcsönt, rendbe lehetett volna tenni az országot, de valahogy eltűnt elillant!És jönnek itt a hülye dumával, hogy azért emelnek adót itt meg ott mert némi kedvezményt a másik oldalon adtak egy kicsit!
Idézem Őt
" Az ország meg is érdemli, hogy ilyen kormány uralkodjon aki ezt engedi, hogy csaljanak lásd adatok eltitkolása(államháztartási hiány, metró-állami beruházások,az építő cégeknek a csődje stb,.)És még sok ember Viktorban hibáztatja!!- ezt sirálycsibe 5-nek üzenem
Nos a fradiről is van véleményem, szerintem az igasság ott van valahol a kető között, igazuk van hogy rosszul erősitettek, rossz edző volt,de a szurkolokat is meglehet érteni, hogy csak ígérgetnek pl stadion!
DE a másik oldalon egyetlen szurkolot sem értek, meg egy éveben elkölt több szár ezer t-ot és azt várja hogy mindenben beleszóljon, van egy tulajdonod aki áldozz rá, és inkább örülni kellene hogy találtak egyet, mert nem beszélhetnének Fradiról ha nem vette volna meg,és nem értem ezt a Berki takarodj dologot, ez az ember hozta egyenesbe a fradi szekerét, egy kicsit többet érdemelne ennél! -
Cavalli
2009. 11. 03. 12:02
[68]
Géza, amúgy meg k.vára nem hetente váltogatom a csapataimat, csak kurvára nem bírom az ilyen "fradi" styleokat, és én már 9 évesen tudtam, hogy a a fradinak ilyen ganaj sz.tábora van, de mind1.
-
cracer
2009. 11. 03. 12:14
[69]
Szabados Gábor.navégre egy tárgyilagos és nem BULVÁR blog.
-
cracer
2009. 11. 03. 12:34
[70]
Angliába nincsenek "ultrák" mégis az egész stadion midegy karnevál. ezt nevezik fotball KULTURÁNAK. (ez valami metalittás)
-
cracer
2009. 11. 03. 12:38
[71]
Söt még KERITÉS sincs. naba ba..átok meg
-
géza
2009. 11. 03. 12:44
[72]
Ja, tehát ha téged ezek az emberek a metróaluljáróban, vagy a házad előtt vernek fejbe akkor nem érdekel? Mert ha kiteszik őket a stadionból, attól ez még reális lehet.
Amúgy te hogy lettél drukker? Megnézted hol nincsenek hoolok, vagy hány szurkoló van??? Nem tudom, én valahogy máshogy lettem szurkoló.
Üdv -
vazze
2009. 11. 03. 15:34
[73]
Ez olyan vicces, hogy egyesek azzal jönnek, hogy angliában van futballkultúra, ezért nincs balhé.
HAHAHA
A cikkben (is) le van írva, mi vezetett el odáig, hogy angliában le lehetett bontani a kerítést. Azért ott vannak a rendezők és a rendőrök még mindig, de pl. Adebayornak se estek neki, mikor hergelte az Arsenal szurkolókat. Egyébként pedig a jogvédőktől eldobom néha az agyam. Persze, hogy kellenek jogvédő szervezetek, de ha egyszer törvényileg le van fektetve, hogy ha focimeccsen balhézol, annak az a szankciója, hogy a válogatott meccsek időtartama alatt otthon kell kuksolnod, különben mész vissza a sittre, akkor azt be kell tartani. Nem értem mi ezzel a probléma, ha valaki gyilkol, vagy lop, akkor annak is megvan a szankciója. Én hiszek a kemény büntetés módszerében. Egyébként valószínűleg magyarországon ezt sosem szavazzák meg, részint a naggyűlésekre való tekintettel. uff, íme szólottam.
-
tomtattoo
2009. 11. 03. 18:00
[74]
"Szerintem Hamigway-t kéne követni a fradi vezetőinek, ha ő ki tudja tiltatni a vandálokat akkor ezeket sem kéne feltétlen beengedni. Az angol példát fölösleges előhozni a szerzőknek, egész egyszerűen összehasonlíthatatlanok a körülmények, nem is értem hogy lehet ezzel még példálózni nálunk."
Nem ertem miert lennenek masok az angol korulmenyek. Ket es fel evig eltem Angliaban, ez alatt voltam Premiership es egy Championship meccsen, de ami igazan peldazza azt, mekkora valtozas allt be ott, mikor az Emirates stadionban megneztem a Real Madrid-Arsenal meccset, valamint elotte a Juventus-Hamburg talalkozot. Hatvanezer Arsenal szurkolo kozott mindossze ketto (!!!) Real Madrid szurkolot lattam, rajtam kivul mindossze egyet, aki szinten viselni merte a Real mezt. Arrol nem is beszelve, hogy del-londoni reven masfel oraba telt mire tomegkozlekedessel eljutottam a stadionba, es a metro tomve volt Arsenal mezes szurkolokkal, a stadion kornyeken levo torzsszurkoloi pubba is bemehettem Real mezben (a falakon jatekosok kepei, a falak piros-aranyra festve, tele szurkolokkal), es annak ellenere, hogy a szurkolok nagy szazaleka reszeg volt, vagy legalabbis ittas, nehany beszolason kivul SEMMIFELE attrocitas nem ert, pedig 60.000 az 1 ellen, nem sok eselyem lett volna:))). Tehat, a korulmenyek egyaltalan nem masok, ugyanugy italoznak, nehanyan hangoskodnak, de semmi komoly. Tisztaban vagyok vele, hogy 10 evvel ezelott siman atvagtak volna a torkom, de ebbol latszik micsoda valtozas allt be, es ha ott mukodott, itt is mennie kell. Csak hozzaerto, hatarozott kivitelezes kell, nyugodtan kovethetnenk az angol peldat.
-
xacsusz
2009. 11. 03. 19:14
[75]
cavalli, az, hogy már kilenc éves korodban tudtad, hogy milyenek a fradisták, azt jelentheti, hogy édesapádtól hallottad, hisz nyilván nem a híradóban nézted, vagy az újságban olvastad. és mi is pontosan így kezdtük, gyerekként, a nagyokat utánozva, hogy hajrá Fradi! bár te nyilván gyerekként is tisztában voltál választott csapatod hátterével, szurkolói viselkedésével, ésatöbbi. mi ilyen bénán csináltuk, de épp ezért nem változtathat rajta semmi.
-
jantibor
2009. 11. 03. 19:51
[76]
Na, szépen elkanyarodtunk a témától... Mindenesetre szerintem az utóbbi 40 hsz konklúziója az, hogy
1. a klub elcseszte szakmailag, amit be is ismernek...
2. a szurkolók csalódottak, hogy nem valósult meg még szinte semmi abból, amit ígért a tulajdonos, de azt, hogy a viselkedésüket ez nem menti, nem látják be...Ez minőségileg fontos különbség, viszont mindkét területen lehet javítani még - szakmailag is és kulturált szurkolással is!
A hibákat viszont csak akkor lehet javítani, ha fel- és beismerjük őket, főleg a sajátjukat...Megjegyzés fakesznak: a '90es évek is tele voltak Fradi botrányokkal, pedig azért akkor ment a csapatnak... nem vágom, akkor mért lennének csak az angolok a hibásak, felelősek a történtekért, főleg azért, amit nem ők tettek!
-
fakesz
2009. 11. 03. 21:31
[77]
jantibor! Egyértelmű amit írsz és én nem is azt írtam, olyat, hogy korábban nem voltak botrányok, de most a szombati esetre utaltam, ami az angolok hazudozásai és a csapat hihetetlen szar játéka miatti elkeseredés következménye. Amúgy a 90'-es évek végén sem volt minden fenékig tejfel, de ez msot mindegy. Amúgy meg mindenki buzi Fradizik meg szar Fraditáborozik, a pokolba kívánják a Fradi szurkolók rebellisebb részét, holott csak a mostani hétvégén, amikor ugye a Fradi meccs is volt, a szombathelyiek rátámadtak a saját csapatukra, aztán a klubházukra, a vasas és videoton drukkerei meg összecsaptak a fáy utcában. Ezt nem is kell kommentálnom. De a lényeg, hogy ez a balhé elég rossz időben "jött" olyan szempontból, hogy így a berkik meg robinsonok ezzel nyugodtan tudnak takarózni, huligánt kiálltani, pedig az igazi probléma pontosan a székházban üldögélö, a Fradiból vígan megélő, de érte semmit nem tevő szarházi paraziták. Azon kívül ugye nem kell beszélni az államháztartás hiányáról, hiszen az összes médium ettől a balhétól hangos. Ráadásul a fasszopó draskovics is nyugodtan fröcsöghet a huliganizmusról, ahelyett, hogy draskoviccsal kapcsolatban a pénzlopásai, a szakmaiatlansága és a bizonyíték-hamisításai jusson az ember eszébe. Amúgy meg tomtatto! ha egyedül járkálnál real-mezben itt Budapesten, mikor a Fradival játszik a real, valószínüleg jól megvernének, valóban, de csak és kizárólag azért, mert magyar vagy és mégis a külföldi csapatnak szurkolsz, ez egy undorító dolog. de ha spanyolként mászkálnál itt egyedül real mezben, akkor a kutyát sem érdekelnéd, ezt nyugodtan hidd el nekem. a hooliganoknak sem tekintélynövelő, sőt inkább csökkentő, ha egyetlen embert elvernek, ráadásul egy idegen országból érkező békés szurkolót. ja és ha mindenki itt siránkozik a szörnyű magyar huligánok miatt, akik bebasztak 7-8 görögtüzet a páylára, akkor nyugodtan menjetek le szerbiába, vagy egyéb, hasonló huligánokkal rendelkező országokba meccset nézni és szörnyülködni, és garantálom, hogy rögtön átértékelitek a magyrországi helyezetet, sőt, ha netalántán rossz helyre keveredtek, akkor még az életeteket is, ha egyátalán akkor lesz még mit... más országokban megölik egymást a szurkolók, itt meg egy kis görögtüzezés miatt sír már az egész kurva társadalom, akik ráadásul kurvára nincsenek képben sem a Fradit, sem a focit, sem a politikát illetően! nehéz eldönteni, hogy akik magánemberként (tehát pl. nem újságíróként) ilyen focis balhéról pofáznak itt az interneten, vagy esetleg verbálisan mondjuk a munkatársaikkal, azok egyszerűen sírós ksilányok, akik a saját árnyékuktól is megijednek, vagy pedig egyszerűen nincs jobb dolguk. hát én nagyon szeretném, ha ez a sok fasz hátat fordítana ennek a témának és kurvára foglalkozna asaját dolgával, pl. a kölkével, vagy az anyjával vagy a munkahelyével vagy azzal, hogy mi lesz este otthon a vacsora. Mindenki maradjon a portáján, a villanyszerelő véleméynét sem kérik ki pedagógiai kérdésekben. A lényeg, hogy a "balhézók" már akkor is áldoztak a Fradira, már akkor is ezért a Clubért éltek, ezt imádták, mikor az angolok még azt sem tudták hol van Magyarország, nem, hogy a Ferencváros. És a "balhézók" akkor is itt lesznek még és akkor is a Fradiért, a Clubért fognak élni, amikor ezek a szarházi angolok, pl. terry robinson már rothadni fog a giccses kis koprorsójában vagy amikor kevin mccabe már el is felejti majd, hogy van egy olyan csapat, hogy FERENCVÁROS!
JÁTÉKOSOK, EDZŐK, TULAJDONOSOK JÖNNEK-MENNEK, DE A SZURKOLÓK ÁLLANDÓAK, CSAK ŐK TARTANAK KI A CSAPAT ÉS A CLUB MELLETT MINDÖRÖKKÉ!!!
És még a végére: Bármelyik ember képes ölni is a testvéréért, ha veszélyben tudja. És hát egy szurkoló nem ritkán sokkal több évet tölt el egy Club kötelékében mint két testvér egymás mellett...
-
Cavalli
2009. 11. 03. 21:42
[78]
fakesz, te vagy nagyon hülye vagy, vagy pedig nincs testvéred.
szomorú
egyébként meg normálisAN KÉNE VISLKEDNI a szurkolóknak és nem lenne semmi.de a vaknak hiába mondod, hogy világtalan. -
jantibor
2009. 11. 03. 23:48
[79]
fakesz: ez egy utalás volt részemről, hogy okot lehet találni a balhéra, nem kellenek ahhoz angolok, jó lesz aki éppen van.
Abban igazad van, hogy vannak máshol is balhék, és természetesen az sem szimpatikus nekem, a blog azonban magáról a problémáról szólna szerintem - ezért is írtam, hogy elmentünk a témától kicsit... jó lenne a megoldásról eszmét cserélni és ha már itt tartunk, kíváncsi vagyok, Te mit tennél annak érdekében, hogy az ilyen esetek ne fordulhassanak elő.
Úgy érzem, alapvetően eltér az értékrended/értékrendetek az átlagemberekhez képest, ami nem feltétlenül lenne baj, ha az átlagos többség ezt tolerálná. Persze nem teszi, hiszen ő más értékrend alapján alkot véleményt... de próbáld átgondolni miért ítélik el az ilyen cselekedeteket, és aszerint javasoljál valami megoldást. Azt ne mond, hogy mindig a Fradi nyerjen és akkor nem lesznek a szurkolói idegesek, mert olyan nincs a sportban:) És az átlag számára az sem mentség, hogy van ahol rosszabb... nem hiszem, hogy az a követendő példa.
Nem reagáltál arra sem természetesen, hogy a szurkolók hibásnak érzik e magukat abban, hogy balhéztak és ezzel kárt okoztak a szeretett klubnak, vagy csak "fröcsögnek"...
Nyomást gyakorolni, véleményt kifejezni, tiltakozni sokféleképpen lehet, de ha változást akarsz, akkor ne a bátor, hanem az okos énetek szerint cselekedjetek - hátha támogatást kaptok onnan is, ahonnan nem vártátok.
A mostani támogatásotokról a jelek szerint az átlagos értékrendű Fradi játékosok és szurkolók is lemondanának, és ez szerintem komoly kritika... -
drugics77
2009. 11. 04. 0:55
[80]
sirálycsibe:
Te egy minősíthetetlenül ostoba ember lehetsz...:)
Első hozzászólóként kapásból orbánozol...:) Nevetséges.Amúgy többek feltették a kérdést, miért nem zárják el ezeket az embereket? Valahol olvastam: Mo következmények nélküli ország. Ez így van. Ahol császárelődök megúszhatják, ahol 8 év alatt gazdasági bűncselekményekért egyetlen magasabb pozíciójú embert sem ültetnek le, ahol szemtelenül lehet lopni (végkielégítések, autópálya, metró), nem meglepő, hogy kettes IQ-jú huligán is megússza.
Tényleg! Komolyan feltehetné a kérdést: ha már gyilkosok, tolvajok, sikkasztók megússzák, ő miért ne úszhatná meg? Hisz ő csak gyújtogatott, követ dobált, meg embert vert...
Ez van Gyerekek!
Vannak törvényeink, csak be kellene tartani őket. Csak erre nincs ott fenn hajlandóság. Mert akkor ők sem úsznák meg... -
tomtattoo
2009. 11. 04. 1:03
[81]
"ja és ha mindenki itt siránkozik a szörnyű magyar huligánok miatt, akik bebasztak 7-8 görögtüzet a páylára, akkor nyugodtan menjetek le szerbiába, vagy egyéb, hasonló huligánokkal rendelkező országokba meccset nézni és szörnyülködni, és garantálom, hogy rögtön átértékelitek a magyrországi helyezetet, sőt, ha netalántán rossz helyre keveredtek, akkor még az életeteket is"
Tudod fakesz, ebbol latszik, hogy fogalmad sincs mirol beszelsz. hidd el ember, mindenki leszarja, ha nehany ostoba fotball"szurkolo" leszurkodja egymast. ezek a magukat "ultranak" nevezo idiotak legfeljebb ultrahulyek, es senkit sem erdekelne ha kinyirnak egymast, sot, azt hiszem a kozvelemeny meg orulne is neki, azzal is kevesebben lennenek. A gond az, hogy mindezt nem elkulonulve, masokat nem zavarva teszik, hanem a meccsen, meg a stadionok kornyeken, megakadalyozva ezzel az igazi szurkolokat a meccsre jarastol. A legegyszerubb megoldas lenne osszeterelni ezeket valami birkahodalyba, vagy egy elhagyott kobanyaba, es hagyni hogy kinyirjak egymast, sot, meg fogadasokat is lehetne kotni, azt hiszem ezt az otletet fel is ajanlom a Szerencsejatek Rt-nek:). Udvozlom jantibort, intelligens hozzaszolas, probalj meg hasonlo modon valaszolni, bar ketlem hogy menne... Az, hogy kulfoldi csapatnak szurkolok, kozel sem zarja ki hogy magyarnak is, szuklatokorukem. Mellesleg ez a 3 meccses palyabezaras nevetseges, a 3 millioval egyutt. 20 meccs kellett volna, akkor az agyoniskolazott "balhezzunk a Fradiert" idiotak is belattak volna, hogy lehet hogy artottak a klubnak. Oszinten szolva sajnalom az angolokat, hogy ilyen csurhevel kell szembenezniuk, fel kellene allniuk, es itthagyni az egeszet, de azt hiszem akkor le lehetne lakatolni a stadiont, mert ezek utan nem talalnanak megy egy olyan befektetot, aki 3 forintot is aldozna erre a klubra. Szoval lehet az angolokat fikazni, de nelkuluk valoszinu mar nem letezne Fradi.
-
Fergusonn1
2009. 11. 04. 1:04
[82]
Nem olvastam végig a hsz-eket, sorry, ha már vki említette DE! egy (ill. két dolgot) ne felejtsünk el. 1. Angliában olyan futballkatasztrófák történtek (konkrétan hullák csüngtek a kerítéseken...), amik itthon még sosem történtek és ne is történjenek. Igaz a mondás, h ha már megtörtént a baj, akkor lehet igazán ellene tenni. Angliában sok tucat emberéletbe került, h komolyan vegyék az ügyet. Ah a magyar viszonyokat ismerem, nálunk is ilyen tragédia, tragédiák kellenek ahhoz, h tegyenek végre vmit. Bár ne így lenne, de a realitás ezt mutatja. 2. Nálunk az igazságszolgáltatás és a törvény kikényszerítése kőkori szinten áll. Hiába hoznak ítéleteket, ha azok nevetségesek és még csak végre sem hajtják őket rendesen. Na ez Angliában működött, komolyan vették az eltiltásokat és kizárásokat, tényleg nem kegyelmeztek a bűnösöknek.
-
drehás
2009. 11. 04. 8:04
[83]
A focit is felhasználják a néptömegek megvezetésére, még itt is feltűnik a politikai gyülölködés, ezt érdemeltük ki.
-
imi79
2009. 11. 04. 8:43
[84]
"Mellesleg ez a 3 meccses palyabezaras nevetseges, a 3 millioval egyutt. 20 meccs kellett volna" Gratulálok öregem! Meg pontlevonás és száműzetés a BLASZ IV-be. Te is csak egy antidrukekr vagy ,aki ennek az egésznek örül,mert a Fradit megint megbüntették.
-
PePsi
2009. 11. 04. 9:51
[85]
A sok fröcsögő valahogy nem így reagált, amikor újpesten vidi játékosokat és szurkolókat vertek viperával, pályán és a lelátón egyaránt... Hmm, pedig egy másik klub ezért (vipera nélkül...) 40 millás és jópár zárt kapus meccset kapott...
Idióták (akinek inge...), nem unjátok még a kettős mércét? -
cracer
2009. 11. 04. 10:01
[86]
A rétes egy jo sütemény, de "Mo rétes" rétegei éli sajat világát egymástol függetlenül. sok a "pék",mig az egyik cukroza a másik meg soza. haha
-
újpesti
2009. 11. 04. 11:25
[87]
akkor már lefújták a meccset! ez a nagy különbség, akik hozzánk hasonlítgatnak!!!
amig nem lesz szinvonal, addig nem kell csodákat várni! Ez nem Anglia, fogja már fel mindenki, nincsenek tizezrek, mert erre a rakás szarra senki nem kiváncsi! Ha van szinvonal és eredmény, nincs balhé! Ok-okozat. De ez a legegyszerűbb mindig, ránkfogni mindent, akiknek az élete a klub. -
egon1
2009. 11. 04. 12:02
[88]
Óriási különbség van a Magyar és az angol jogalkalmazás között.amíg az angol rendőrök élnek a rájuk ruházott jogokkal,keményen büntetnek-akár börtönnel is,addig a Magyar rendőrök messziről nézik,hogy 100-150-fős garázda társaság hogy teszi tönkre,a helyszinen levő 5000-6000,sportszerető ember szórakozását,pedig a jelenlegi törvények lehetővé tennék a csoportos garzdaság elleni kemény fellépést,és mit látunk,demonstrálnak-kivonulnak,és nézik hogy teszik tönkre a stadionokat,de ha valakinél,egy politikai demonstráción tojástartót találnak,10-en rohannak rá,óvjuk ademokráciát jelszóval
-
Simbio
2009. 11. 04. 12:07
[89]
Azért azt észre kell venni ha külföldön kitiltanak 500 embert a stadionból másik ötszáz alig várja hogy bemenjen, nálunk kitiltanak 500 embert üres lesz a stadion. És a meccseknek nem lesz hangulata mert nem lesz bközép! óvatosan kell itthon bánni a kitiltásokkal mert kiürülnek a stadionok! Örülni kell hogy valaki nem sajnál pénzt és időt ezért a futballért!
-
Riazor Blues
2009. 11. 04. 12:20
[90]
Simbio! sosem tudhatod. lehet, ha ezek nem járnak, akkor majd én pl. kimegyek... meg persze, ha az ETO pesti meccsei nem folyton zártkapusak...
-
drugics77
2009. 11. 04. 13:01
[91]
Simbio:
Ez meglehetősen szánalmas érvelés. Évek óta ezt hallom: "... ha nem lesznek huligánok, nem lesz közönség, meg lesznek 200-an egy meccsen...".
Ez butaság. Ha lesz biztonság a stadionokban, talán olyanok is kimennek, akik eddig nem mertek.Informáltabb kommentelők talán emlékeznek arra melyik évben is volt az, amikor kopasz IQ-bajnok fradisták a saját - amúgy nyugdíjas - szurkolótársaiknak is lekevertek pár pofont... Nem lepődnék meg azok, ha a megvert egyének nem mentek volna többet meccsre.
Az meg nem érv, hogy rosszul mennek a dolgok. Balhézhatok mert rosszul mennek a dolgok? Tehát bezárják a gyárat ahol dolgozom és utána kiszúrom az igazgató autójának a kerekét, vagy megdobálom a házát...
Esetleg emelik az adókat, én meg felgyújtom a képviselők villáit (amúgy ezt megérdemelnék).
Ez így menne is egy darabig, csak lehet, hogy egy nap arra ébrednék fel, hogy a saját lakásom is ég... -
PePsi
2009. 11. 04. 15:31
[92]
újpesti, mint ahogy 2003. május 31-n a Fradi meccset is lefújták már...
Miről is beszélünk? Ezt bizony kettős mércének hívják. -
fákesz
2009. 11. 04. 18:27
[93]
PePsi! 2003. május 30-ra gondolsz szerintem. 31-én nem volt meccs.
tomtatto, neked meg talán az agyadra ment valami, de egy biztos, hogy oriási gyökér vagy. Itt pofázol egy olyan témáról, amiről fingod sincs. Amúgy meg ha olyan embereket tart távol a balhé a meccsektől, mint te, akkor hajrá huligánok! nehogy már ilyen elmebeteg majmok, mint te járjon meccsre. gondolom már a szemgolyódra is varrattál valami divatos motívumot és azért nem látsz tisztán, vagy csak szimplán hülye vagy. -
tomtattoo
2009. 11. 04. 20:30
[94]
"PePsi! 2003. május 30-ra gondolsz szerintem. 31-én nem volt meccs.
tomtatto, neked meg talán az agyadra ment valami, de egy biztos, hogy oriási gyökér vagy. Itt pofázol egy olyan témáról, amiről fingod sincs. Amúgy meg ha olyan embereket tart távol a balhé a meccsektől, mint te, akkor hajrá huligánok! nehogy már ilyen elmebeteg majmok, mint te járjon meccsre. gondolom már a szemgolyódra is varrattál valami divatos motívumot és azért nem látsz tisztán, vagy csak szimplán hülye vagy."Tudod fakesz, ebbol a hsz-bol vilagosan kiderul, mi itt az alapveto problema. Hiaba probal barki fotballkulturat teremteni egy olyan szurkoloi retegnek, akik IQ-ja egy eticsiga szintjen van, es lehet hogy ezzel az eticsigat sertem. Nektek nem foci kell. Balhe. Teljesen mindegy milyen a szitu, megy-e a csapatnak vagy nem, feher-e a jatekos vagy szinesboru, felesleges a vita. Egyszeruen nincs agyad. Azt hiszem itt be is fejezem a kommentalast, szerintem meddo dolog olyannal "vitatkozni", mint te. Meg szerencse, hogy nehany intelligens ember is irt hsz-t (termeszetesen nem rad gondolok), de ugy latom ok is feladtak mar, hogy megprobaljanak meggyozni arrol, milyen ostoba is vagy. Hat en sem teszem. Majd rajossz magadtol.
-
ticketmaster
2009. 11. 04. 20:55
[95]
Eladó 4 db jegy a DVSC – Liverpool BL meccsre darabonként 13000 Ft-ért. A jegyek a B. szektorba szólnak egymás mellé. Érdeklődni a ticketmaster@freemail.hu címen lehet.
-
fákesz
2009. 11. 05. 10:26
[96]
Jól van, megint mély gondolatoktól hemzsegő hozzászólást sikerült összehoznod. Valóban egyszerű dolog azt írni, hogy jól van, Te nem vagy értelmes ember, nem érdemes veled vitatkozni, amikor már egyszerűen nincsenek érveid(mondjuk nem is voltak). Remélem továbbra is, hogy a Te kultiplexes, tilosrádiós fajtád nem is fog meccsre járni. Ismerem ezt a típust, kimegy legfeljebb a Liverpool meg a Brazil válogatott ellen mondjuk. Na mindegy, kedves N.T.ZS., nyugodj meg, felismerlek ha látlak az utcán. Na csáó!
-
néző
2009. 11. 05. 14:12
[97]
a fradi most önerőből megy az nb2-be. vagy a szurkolók vagy az eredményeik juttatják oda. lehet,hogy mccabe amint teheti kiszáll ebből a buliból.
-
tomtattoo
2009. 11. 05. 15:22
[98]
"Na mindegy, kedves N.T.ZS., nyugodj meg, felismerlek ha látlak az utcán. Na csáó!"
Nem tudom ezt nekem szantad-e szarhazikam, de akkor eleg sokat kellene utaznod, mert en bizony evekkel ezelott elhagytam az orszagot. Bar a te egyszeru nacionalista lelkecsked ezt megint nehezen fogja megemeszteni:). "Nezo"-nek uzenem, jot vigyorogtam a hsz-en. De komolyra forditva a szot: McCabe nem a csapat miatt fektet penzt a Fradiba, ezt mindenki tudja. Az eddigi befektetojelolteknek sem a csapat kellett, hanem az ingatlan. a Fradi mara mar teljesen elszurkult, a valamikor nemzetkozi szinten is ismert klubbol mara egy szetzilalt, teljesen kaotikus felig halott egyesulet lett, amely belfoldon is lassan elveszti a nepszeruseget, koszonhetoen az ostoba "ultraknak" (is). Egyszoval, uzleti szmpontbol nem egy vonzo celpont, pontosan ezert kellene megbecsulni azokat a szemelyeket, akik mindezek ellenere hajlandoak voltak penzt aldozni a csapatra, nelkuluk mar nem lenne Fradi, vagy ha igen, valahol a BLASZ I kornyeken. De ha mar penzt aldoznak a klubra, persze hogy hasznalni is akarjak, amolyan "farmcsapatnak", amely dolog evek ota szokasos a labdarugas vilagaban. Vagyis, hogy azon jatekosok, akik Angliaban nem jutnak rendszeres jateklehetoseghez, itt jatszhassanak.A problema valoban fennall, megpedig az, hogy eme spilerek bizony neha meg a magyar NBI harmatos szintjet sem erik el. De ezert nem hiszem hogy a vezetoseget kellene hibaztatni, legkevesbe pedig a jatekos borszinet:)). Meglatjuk hogyan sikerulnek a teli igazolasok, ha ugyan az angolok nem szallnak ki elotte az egeszbol. Amit az ugynevezett "szurkolok" keptelenek megerteni, az a teny, hogy amelyik csapat kiraly az NBII-ben, nem feltetlenul nyeri meg az NBI-et rogton feljutas utan. Nyilvanvaloan elkovet hibakat a vezetoseg, de kisse turelmetlen a kozhangulat veluk szemben, fel kellene fogni mindenkinek, hogy ok egy teljesen uj "kulturaba" erkeztek, uj korulmenyek koze, ido kell mig alkalmazkodni tudnak. Mar ha megvarjak. Ha nem is megy a csapatnak, de legalabb VAN. Ilyen egyszeru.
-
fákesz
2009. 11. 10. 8:11
[99]
Na, örülök tomtatto, hogy még az országból is eltakarodtál. De akkor meg be is foghatnád a pofád ennyi erővel, és igen, kedves tomtatto, neked szólt az üzenet.
-
andre72
2009. 11. 10. 15:45
[100]
a fradinal evek ota nincs foci,csak ugatas.nagypofaju,tulfizetett ostoba barmok gyülekezete.mar a nyilasi idelyen is azok voltak,bar akkor meg legalabb 2 ertelmeset beletudtak rugni a labdaba.az ugynevezett "kemenymag",meg pont annyira kemeny mint a rosa homloka.ovodas faszok,balhezni mennek ki 50-60 an mernek csak janpizni.egyesevel eszre sem veszed öket,ugy osonnak a falmellett.1-1 ben levernem öket mint a panyvakarot.szet kene verni a fejuket.a buziknak.
-
andre72
2009. 11. 10. 19:07
[101]
fakesz.kurva hulye vagy.1 a szurkolok is jönnek,mennek.pl en, egyenesen ruhellem mar, a fradi nevet is,pedig egy hazban laktam a nyillal sok meccsen voltam kinnt anno...
2.a fradista"ultra"müvaganyok nem egymasert ölnek,hanem egymast,meg a sajat jatekosaikat fenyegetik.ennyire ostobak.foci meg zero.meg is erdemlik.
Szólj hozzá te is
A szövegben nem lehet HTML-t használni, a linkeket pedig automatikusan aláhúzzuk. Az email cím megadása kötelezõ, de az oldalon nem jelenik meg. Ha van felhasználóneved, itt bejelentkezhetsz.
Az IP címedet megjegyezzük, de ezt csak a komment spam jellegének vizsgálatához használjuk fel.
Igazából mire nálunk létrejönne egy igazi demokrácia, addigra eljár felette az idő. Ilyenkor hogyhogy nem ígér mindenható viktor biztonságot a stadionokba? Csak ugatni tud Koemannak?